نحوه تشخیص لباس با کیفیت بالا د ر هنگام خرید

سرفصل مطالب

نحوه تشخیص لباس با کیفیت بالا د ر هنگام خرید

خرید لباس کار ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما باید بدانید که این کار ترفندها و نکات مختلفی دارد. شما برای اینکه بتوانید یک لباس مناسب و بادوام بخرید، باید بتوانید کیفیت آن را بسنجید. بسیاری از افراد هزینه زیادی برای خرید لباس در نظر می‌گیرند، اما لباس‌های آن‌ها در مدت‌زمان کوتاهی کیفیت خود را از دست می‌دهند و گاهی غیر قابل استفاده می‌شوند. دلیل این موضوع عدم آگاهی از معیارهای تعیین کیفیت لباس است. برای حل این مشکل در این مطلب به بررسی روش‌های تشخیص لباس با کیفیت بالا می‌پردازیم.

منظور از کیفیت لباس چیست و چرا اهمیت زیادی دارد؟

قبل از بررسی روش‌های تشخیص لباس با کیفیت بالا بهتر است با مفهوم کیفیت در لباس آشنا شویم. به طور کلی هر چه میزان کیفیت یک لباس بالاتر باشد، ماندگاری و دوام آن بیشتر است و مدت طولانی‌تری می‌توان از آن استفاده کرد. معمولا هر فردی که لباسی را می‌خرد، انتظار دارد که درزهای آن لباس باز نشده و دکمه‌های آن نیفتند. در واقع لباسی باکیفیت است که ظاهر آن تا مدت بسیار طولانی تغییر ‌نکند؛ یعنی بافت آن شل نشده و حتی آب ‌نرود.
یک لباس مناسب باید قالب بدن باشد؛ به این معنی که نباید مانع از آزادی در حرکت بشود. در مجموع لباسی باکیفیت به شمار می‌رود که پس از شستشو، جنس آن آسیب ندیده و ظاهر خود را حفظ کند. بنابراین در هنگام خرید لباس نباید تنها به ظاهر زیبای آن توجه داشته باشید؛ در واقع باید همه جوانب لباس را در نظر بگیرید.

برای تشخیص کیفیت لباس چه معیارهایی را باید در نظر بگیریم؟

برای اینکه بتوانید یک لباس باکیفیت و بادوام خریداری کنید، باید برخی از معیارها را در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین معیارهای تشخیص لباس با کیفیت بالا، قالب بدن و دوخت لباس است. باید بدانید که اگر لباسی قالب بدن شما نباشد و دوخت آن کیفیت لازم را نداشته باشد، پس از مدتی دوخت لباس باز شده و ظاهر خود را از دست می‌دهد. در اتاق پرو و هنگام پرو لباس می‌توانید این نکته را بفهمید. کیفیت دوخت اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که هر چه دوخت کیفیت بالاتری داشته باشد، ماندگاری لباس افزایش پیدا می‌کند.

به طور معمول درزهای دوخت لباس نباید شکاف یا سوراخ قابل مشاهده‌ای داشته باشد. در غیر این صورت کیفیت دوخت این لباس پایین است. از سوی دیگر دوخت داخلی تمیز و بدون ریش‌ریش نشان از کیفیت بالای لباس دارد. باید بدانید که دوخت جزئیاتی مانند یقه، جیب و دکمه کار دشوار و زمان‌بری است. بنابراین بررسی این موارد در هنگام خرید اهمیت بسیار زیادی دارد. در زمان خرید لباس باید به دو نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

پارچه یک لباس باکیفیت سایه نمی‌اندازد

میزان الیاف پارچه به‌کاررفته در تولید لباس می‌تواند کیفیت آن را نشان دهد. باید بدانید که پارچه‌های نازک معمولا الیاف کمتری دارند و احتمال پاره شدن آن‌ها زیاد است. در واقع جنس پارچه در این موضوع اهمیت چندانی ندارد و هر پارچه نازکی با چنین مشکلاتی روبرو می‌شود. زمانی که شما لباس را در مقابل نور قرار دهید، اگر دست شما از زیر پارچه مشخص نبوده و سایه آن دیده نشود، در واقع نشان می‌دهد که کیفیت لباس بسیار بالا است. چرا که هر چه کیفیت لباس بالاتر باشد، الیاف بیشتری در آن به کار رفته و سایه نمی‌اندازد. بنابراین عدم سایه انداختن یکی از معیارهای مهم تشخیص لباس با کیفیت بالا است.

لباس‌های باکیفیت زیپ روکار ندارند

شرکت‌های معتبر برای تولید لباس‌های باکیفیت و بادوام، تلاش می‌کنند تا در لباس‌های تولیدی آن‌ها احتمال گیر کردن پارچه در داخل زیپ و پارگی آن بسیار پایین باشد. برخی از کارخانه‌های تولیدی لباس با این تفکر که زیپ روکار ارزان‌تر است و کارکرد آسان‌تری دارد، از این نوع زیپ استفاده می‌کنند. اما لباس‌هایی که زیپ مخفی و توکار دارند، زیباتر و بادوام‌تر هستند. در هنگام خرید لباس حتما باید به نوع دوخت زیپ توجه داشته باشید و از کیفت آن مطمئن شوید. در واقع توکار بودن زیپ یکی از معیارهای بسیار مهم تشخیص لباس با کیفیت بالا به شمار می‌رود.

ترفندهایی برای تشخیص کیفیت لباس در هنگام خرید

در هنگام خرید لباس شما می‌توانید با چند ترفند ساده، یک لباس با کیفیت بالا را به‌راحتی از لباس‌های بی‌کیفیت تشخیص دهید. یکی از این ترفندها بررسی زیپ لباس است؛ باید بدانید که زیپ فلزی کیفیت بالای لباس را نشان می‌دهد. در واقع زیپ پلاستیکی به‌راحتی باز و بسته نمی‌شود و پس از مدت کوتاهی شکسته و خراب شده و قابل استفاده نخواهد بود. اما زیپ فلزی دوام بالاتری دارد.

از جمله سایر ترفندهای تشخیص کیفیت لباس با کیفیت بالا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود دکمه اضافی نشان می‌دهد که لباس کیفیت بالایی دارد؛ چرا که این دکمه اضافی برای تعمیر لباس پس از استفاده بسیار طولانی از لباس تعبیه شده است.
  • محکم بودن دوخت لباس و برش‌های مناسب و استاندارد نشان‌دهنده دوام بالای لباس است.
  • نقش و الگوی منظم و دکمه و جادکمه صاف و بدون نخ‌کش از نشانه‌های لباس باکیفیت هستند.

نکات خرید آنلاین لباس‌های باکیفیت

ممکن است که شما بخواهید به صورت آنلاین لباس بخرید و امکان پرو کردن و بررسی لباس را ندارید. در چنین شرایطی باید ترفندهای دیگری را برای تشخیص لباس با کیفیت بالا استفاده کنید. اولین قدم برای این کار آشنا بودن با سایز دقیق بدن خودتان است. باید بدانید که هر برند ممکن است سایزبندی متفاوتی داشته باشد، بنابراین باید جدول سایزبندی هر برند را بررسی کنید.

بهتر است در سایتی که قصد خرید لباس از آن را دارید نظرات خریداران دیگر و مشخصات لباس را به طور کامل مطالعه کنید. حتما توجه داشته باشید که سایت مورد نظر شما امکان مرجوع کردن کالا را داشته باشد؛ چرا که در صورت مناسب نبودن سایز لباس یا بی‌کیفیت بودن آن بتوانید لباس را پس داده و پول خود را پس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مجله نیواریا

وست

محصول مورد نظر خود را جستجو کنید :