جستجو کردن

انواع یقه های لباس

سرفصل مطالب

(یقه گرد)
این نوع یقۀ لباس به صورت منحنی، دور گردن قرار می گیرد. یقه های گرد صورت را گرد و پرتر نشان می دهند و برای صورت های استخوانی و لاغرتر مناسب هستند. هر چه میزان بازی یقه بیشتر باشد، بالاتنه پرتر دیده می شود.
یقه هفت
یقه‌های هفت، اندام و گردن را کشیده و بلندتر نشان می دهند و بسیار مناسب افرادی با صورت گرد و اندام درشت هستند. هرچه بازی و کشیدگی یقه هفت بیشتر باشد، گردن و بالاتنه کشیده تر به نظر می رسد و تاثیر بیشتری در کشیدگی و لاغری اندام دارد.
(یقه قایقی)
این نوع یقۀ لباس به صورت منحنی باز و به طور معمول در راستای سرشانه است. یقه قایقی برای افرادی با سرشانۀ پهن مناسب نیست زیرا پهنای سرشانه را به طور کامل، و گردن را کوتاه تر نشان می دهد. این نوع یقه برای افرادی با گردن لاغر و کشیده مناسب تر است.
(یقه ب.ب)
این یقه بر اساس یقه گرد طراحی می‌شود. یقه ب.ب ممکن است با پایه باشد که در این صورت حدود دو تا سه سانتی روی گردن می ایستد. اگر این نوع یقه بدون پایه باشد، روی سرشانه قرار می گیرد. یقه ب.ب برای گردن بلند و صورت کشیده و مثلثی مناسب بوده و بهتر است برای صورت های گرد و پر به کار نرود.

(یقه شومیزی)
یقه شومیزی، نوعی یقه رسمی است که با دکمه بسته می شود. معمولا اندازه بلندی پایۀ یقه سه سانتی‌متر و اندازۀ برگردان آن دلخواه و به شکل نوک تیز است. یقه شومیزی برای صورت های گرد مناسب تر است.
(یقه شکاری)
در این نوع یقه،نوک برگردان یقه شکاری، تیز است و برای صورت های گرد و پر نیز استفاده می شود. بلندی برگردان یقه شکاری از شومیزی بیشتر است.
(یقه انگلیسی)
از رایج ‌ترین یقه های هفت برگردان، یقه انگلیسی است. اشکال یقه انگلیسی با توجه به پهنای برگردان یقه و میزان باز بودن آن متفاوت است که هر کدام تاثیرات متفاوتی دارند. یقه های انگلیسی پهن، بالاتنه را درشت و پهن تر نشان می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مجله نیواریا

وست

محصول مورد نظر خود را جستجو کنید :